headerphoto
Strona główna

Filtr dpf w japońskich samochodach i jego czyszcze

Filtr cząstek stałych to jest przede wszystkim ceramiczne i perforowane sito pokryte różnego typu warstwami substancji katalitycznych i zamknięte w obudowie.

Jest to najważniejszy element układu wydechowego naszego auta. Sadza, jaka będzie zatrzymywać się w filtrze, rozgrzanym do nawet kilkuset stopni Celsjusza, utlenia się oraz zanika. 
I to wszystko zanim zdoła na dobre opuścić nasze auto. Problemy wiążą się najbardziej z tym, że odpowiednio wysoka temperatura w większości przypadków jest bardzo trudna do osiągnięcia. W zależności dlatego od rozwiązania, stosuje się dodatek paliwowy, obniżający od razu niemal całkowicie temperaturę spalania sadzy. Wszystko jest dawkowane przez automatyczny dozownik i uzupełniane co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Jednak cały ten układ zaprojektowano tak, żeby w przypadku wypełnienia filtra wtryskiwacze dozowały znacznie bogatszą mieszankę. Następnie będzie ona się dopalała wyłącznie w wydechu, podwyższając w ten sposób temperaturę samego filtra. Powinniśmy o tym koniecznie pamiętać, jeśli chodzi o filtr dpf. Jak wyczyścić filtr cząstek stałych, to najczęściej spotykane pytanie.

Wyłączenie silnika w trakcie dopalania zatrzymuje cały proces. A potem powtarzanie go wielokrotnie sprawia od razu, że do filtra, oprócz samej sadzy, którą oczywiście można wypalić, trafiają także popioły. Znajdziemy tam jeszcze cały szereg substancji będących pozostałością procesów spalania. Czyszczenie filtra dpf to naprawdę nic skomplikowanego. W autach z przebiegiem ponad 150-200 tys. km jest on narażony jeszcze dodatkowo na przyspieszone zatykanie sadzą, olejem i tym podobnym rzeczom.
Dowiedz się więcej na stronie: http://www.diagnostic-car.pl

Fotorelacja

czyszczenie

dpf

motoryzacja

samochód


Brak komentarzy!